Published On: 7 de gener de 2022|Categories: Divulgació|

Que t’explicaré.

Com petar-ho a Instagram és un conjunt de tres posts que t’ajudaran a treure tot el fruit que vulguis a Instagram.

Tranquil, obvietats i conceptes bàsics que pots trobar buscant una mica a Youtube o Google, els justos. El que sí faré és explicar-te com enfocar la teva compta com si és tractés de desenvolupar una campanya de màrqueting promocional per créixer tant com vulguis.

Si vas seguint els posts i apliques les tècniques que t’explicaré veuràs com petar-ho a Instagram.

Què vol Instagram dels seus usuaris.

Instagram és una empresa i com a tal té l’objectiu de poder presentar la millor compta de resultats possible als seus accionistes.

El producte que realment ven és el temps que hi dediquem o fem dedicar a tercers a mirar el contingut de la seva plataforma ja que durant aquest temps presenta publicitat adaptada al nostre perfil. Així de senzill: viu de captar la nostra atenció.

L’atenció la mesura bàsicament amb les interaccions que aconseguim amb el nostre contingut. Es a dir, Instagram valorarà millor la nostra compta no només amb els seguidors que tinguem, sinó també amb el likes i comentaris que aconseguim.

Quan interactuem amb un altre usuari d’alguna forma l’estem cridant a que entri a la plataforma per dedicar-hi el seu temps, amb la qual cosa Instagram té una oportunitat de col·locar publicitat que és la raó de ser de la seva existència.

En la mida que aconseguim més likes i comentaris en una publicació, més promoció li donarà Instagram. Una compta ben gestionada és com un allau de neu que com més baixa la muntanya més neu agafa. Com millor fem les coses més seguidors, likes i comentaris aconseguirem i Instagram ens ho recompensarà fent sortir la nostra publicació a la plana inicial i, molt important, a l’Explorador.

Què volen els usuaris d’Instagram

Una fotografia està feta per ensenyada. Si, ja sé que Vivian Mayer va estar quaranta anys fent fotos i fins que no va morir no es va conèixer el seu treball. És una excepció a la norma.

Instagram és una plataforma on es pot ensenyar el treball que realitzem com a fotògrafs i que té la virtut que, si tenim un públic objectiu ben triat, podem veure quines fotos funcionen millor.

Aquesta informació pot ser útil de cara a concursos, com incentiu o simplement curiositat. En qualsevol cas la satisfacció de veure que una foto teva té quantitat de likes i comentaris és sense lloc a dubtes un motiu d’orgull i satisfacció que diria el clàssic.

Crear una compta per publicar la nostra vida, pot ser extremadament interessant per familiars i amics però el públic objectiu habitualment es quedarà en aquest cercle. Si aquest és el teu objectiu millor fer la compta privada.

Per una entitat com la nostra, Instagram és, a més d’una plataforma on poder ensenyar el que fan els socis, un vehicle per aconseguir transit cap a la web. La qual cosa és molt important.

Si has arribat fins aquí diria que estaràs d’acord amb mi que ja que tens o estàs pensant en obrir una compta, millor aprendre a com petar-ho a Instagram que no pas quedar-se amb les ganes.

Què no vol Instagram

Del que t’he explicat fins aquí podem deduir el que no valora Instagram. No està de més, però, definir-ho.

No li agraden les comptes en que el nombre de seguidors sigui menor que les comptes que seguim, no li agraden les comptes amb pocs likes o pocs comentaris i en definitiva, no vol comptes que no provoquin la interacció. Així de contundent i així de simple.

Una forma molt simple de saber si teva compta agrada a Instagram o simplement saber com està funcionant una publicació, és calcular un rati anomenat engagement.

Aquest rati és una proporció entre les interaccions i l’abast d’una publicació o els seguidors d’una compta. T’ho deixaré pel tercer post un cop tinguem les idees clares de com configurar i tractar una compta.

Hi ha una llegenda urbana que diu que Instagram té un espai anomenat “Shadowban” que és on castiga les comptes que no li agraden. Jo no l’he vist mai però crec que “haberlo haylo”.

En aquest espai hi van les comptes sospitoses de generar spam o que tenen continguts que Instagram considera com inapropiats. Tot això t’ho detallaré més en el segon post.

Com petar-ho a Instagram … Continuarà.

En el següent post t’explicaré com configurar la teva compta, com triar un públic objectiu que t’asseguri un rati correcte de likes i que et permeti créixer en seguidors d’una forma raonable.

Toni Torras Llauradó

Com petar-ho a Instagram

Més entrades

Més entrades