Published On: 1 de febrer de 2022|Categories: Divulgació|

Intro a Com petar-ho a Instagram 3/3

En el primer post et vaig explicar què vol Instagram i com ens pot ser útil; en el segon, com tractar una compta com una marca que arribi a un públic objectiu i en aquest darrer post t’ensenyaré una tècnica que si la segueixes podràs tenir tant seguidors de qualitat com vulguis … i mesurar-los.

Som-hi.

Passos a seguir.

En el moment en que tinguis la compta creada, amb un perfil adequat i amb mínim de cinquanta publicacions podràs aplicar aquesta tècnica.

La idea central és cridar l’atenció de comptes afins i aconseguir que et segueixin, et donin likes i comentaris i visitin el teu perfil.

Primer pas

Buscar una publicació adient amb la teva compta, és a dir que encaixi amb el tipus de publicacions que fas, entrar a la llista de seguidors i seguir als cinquanta primers. Ni més ni menys.

Esperar una hora mínim i seguir els següents cinquanta de la mateixa publicació o d’una altre.

Es pot repetir fins un màxim de quatre vegades en un mateix dia.

Cinquanta és el límit a partir del qual Instagram podria pensar que la teva compta és un sistema automàtic i la podria bloquejar. Dos-cents és el límit diari recomanat i sobrepassar-lo podria posar la teva compta en perill.

També podem fer-ho amb la llista de seguidors d’alguna compta similar a la nostra.

Es molt important buscar seguidors que busquin el que nosaltres oferim, tal com et vaig explicar en un post anterior. Tria seguidors amb nom i cognoms i que tinguin una foto al perfil.

Segon pas

Molts d’aquests seguidors et seguiran també, entraran a la teva galeria, faran likes i escriuran comentaris ja que no hi ha res que agradi més que un seguidor nou i la recompensa és un like i un comentari.

Estigués pendent i quan tinguis un seguidor nou entra a la seva galeria, fes-li likes i posa comentaris. Si la galeria t’agradi molt, envia-li un missatge dient-li. Es tracta de crear lligams permanents i aquest és el millor sistema.

Tercer pas

Com a molt la meitat dels seguidors que hagis triat et seguiran de tornada.

Hem d’evitar que el nombre de comptes seguides excedeixi a la de seguidors i per això farem servir la app “Followers & unfollowers” (Seguidores – No seguidores – Aplicaciones en Google Play ) que serveix per detectar i eliminar seguidors que no et segueixen.

Això caldria fer-ho quan observis que deixen d’entrar seguidors nous.

Un cop assentats els nous seguidors no està de mes de fer una repassada i bloquejar els sospitosos de ser comptes bot.

Amb aquesta tècnica guanyaràs un mínim de cent seguidors de qualitat cada dia. Forçant la màquina pots arribar més enllà però entraràs en una pràctica de risc. Però, l’èxit és dels que s’arrisquen …

Cóm saber si estàs en camí de petar-ho a Instagram

La única forma de saber si la teva compta evoluciona bé o no és medir la repercussió que té cada publicació que fas amb un rati anomenat Engagement.

Hi ha dues formes de fer-ho en funció del tipus de compta. Hem centraré més en la Business ja que és la que et vaig aconsellar en el segon post.

Aquí van:

Engagement = 100 x (Interacciones / abast)

Les interaccions son els likes + comentaris + accions de guardar i visites al perfil. L’abast son les comptes a les que ha arribat la publicació. Aquestes dades les tens fent click a Insights de la publicació.

Si tenim el rati, per exemple, d’un 5% vol dir que 5 de cada 100 persones que han vist la publicació han reaccionat.

A ningú se li escapa que un rati d’un dígit indica indiferència i un rati més alt vol dir èxit i interès.

Un bon rati que indica que estem fent les coses raonablement bé ha d’estar entre 10% i 20% en comptes fins a 5000 seguidors. A partir de 5000 seguidors, un rati acceptable està entre un 7% i un 15%.

Una altre forma ràpida de calcular l’engagement és dividir les interaccions entre els seguidors. El resultat hauria d’estar també per sobre del 10% en comptes de menys de 5000 seguidors sent el punt òptim al voltant d’un 20%

Si tens un rati baix i vols millorar has de pensar en penjar millors publicacions, triar millor el teu públic, augmentar la regularitat, triar millor l’horari de publicacions, etc. Si hi tens interès te’n puc parlar en un futur post.

Conclusió

Amb aquesta sèrie de tres posts t’he explicat com donar a Instagram el que vol per rebre a canvi el que a tu t’interessa.

Instagram té moltes més possibilitats de les quals quasi no t’he parlat, però amb el que hem vist és més que suficient per assolir un bon posicionament.

És important comprar el pack sencer. És a dir, si apliques la tècnica explicada el tercer post sense tenir una compta ben definida obtindràs resultats estranys o si defineixes perfectament una compta i no apliques la tècnica per créixer tindràs una evolució més lenta.

Estic segur que si segueixes aquestes idees ho petaràs a Instagram o, en qualsevol cas, ho petaràs tant com vulguis.

Han quedat moltes coses per explicar com per exemple que és millor un comentari o un like o quin son els criteris de Instagram per mostrar una publicació a l’explorador o a l’inici, algunes apps per facilitar i millorar la publicació, etc., etc.

Si tens qualsevol dubte o vols que t’expliqui alguna cosa més en concret en un futur post, no dubtis a enviar-me un mail

Toni Torras Llauradó

Com petar-ho a Instagram

Petar-ho a Instagram

Més entrades

Més entrades