Una passió centenària quasi res, cents anys d’història de l’Agrupació Fotogràfica de Catalunya
Preparem cinc projectes per la celebració l’any 2023
La nostra biblioteca ja compta amb cinc-cents llibres sobre fotografia, una raó de molt pes i que amb motiu d’aniversari volem editar.
“El llibre del Centenari”
Que vol explicar els 100 anys de la història de l’Agrupació a través dels seus socis i les seves fotografies, constarà de cinc capítols que referenciaran cinc èpoques. Cada capítol constarà d’un text introductori i un important número de fotografies d’il·lustres fotògrafs durant aquest període, totes i tots socis de la nostra Entitat.
En aquest moment el grup del llibre ja té enllestida la selecció de les obres dels tres primers capítols, així com els textos dels dos primers. Actualment s’està treballant en la selecció d’obres del quart capítol així com en la resta de textos.
Paral·lelament i amb el suport de la vocalia Arxiu-Museu-Patrimoni s’està dissenyant una maqueta digital amb els textos dels dos primers capítols i unes fotos de mostra. Aquesta maqueta té la doble finalitat de tenir una visió de com serà el llibre i, alhora facilitar la confecció del pressupost.
Volem que sigui el llibre de fotografia que tothom vulgui tenir !!!
“Proposem un curt, dinàmic, potent i alhora concret”
Les imatges en moviment som la “leitmotiv” de la nostra existència, no ho podríem fer cap altre manera.
100 anys de recorregut fotogràfic que vol aportar un document audiovisual, aparador de la nostra Entitat que explica la historia de l’Agrupació a traves dels socis, fotografies, documents, arxius i materials.
Actualment, la comissió de la pel·lícula treballa en un guió per elaborar el curt.
En aquesta etapa es recull tot tipus d’informació que sigui de notable interès al llarg període viscut per l’Agrupació com també aportacions personals dels socis actuals para enriquir el relat.
La finestra virtual que obrirà el nou camí d’un exitós futur de l’Agrupació !!!
“Concurs fotogràfic Internacional del Centenari 1923-2023”
En el cas de l’Agrupació és inexcusable l’aposta per la continuïtat de la creació fotografia i artística a nivell global.
Amb motiu de nostre cent aniversari convoquem aquest concurs lliure.
En aquest moment el grup ja té en estudi una proposta de les bases i ara som en la fase de revisió, per complir els requisits de possibles entitats patrocinadores.
El propòsit és aconseguir la màxima projecció mundial. Amb el patrocini FCF, CEF, FIAP, PSA i d’altres organismes i o entitats que és vulguin adherir, tant de caràcter privat com institucional.
“Us convidem a participar amb aquest esdeveniment singular,
100 anys no es poca cosa”
Per fer gaudir a tothom amb la contemplació d’exposicions úniques”
La ciutat de Barcelona és reconeguda mundialment per la seva singularitat en molts àmbits, entre d’ells, el cultural i, no cal dir, que dins de l’àmbit cultural,
l’art fotogràfic hi intervé amb un paper molt destacat. Barcelona alberga una entitat que ha acollit un enriquidor mosaic d’il·lustres creadors d’obres fotogràfiques durant aquests darrers cent anys.
L’Agrupació Fotogràfica de Catalunya té ferm el propòsit de transformació en futura entitat d’utilitat publica en l’àmbit de la fotografia.
La comissió vol celebrar l’aniversari i prepara set exposicions per l’any 2023 escampades arreu de Barcelona amb la intenció de fer partícips a tots els apassionants de la fotografia i obertes a tothom.
Localitzades :
1ª- l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona
2ª- Casa Elizalde
3ª- Biblioteca de Catalunya
4ª- Casa Golferich
5ª Agrupació Fotogràfica de Catalunya
6ª- Can Baste
7ª Pati Llimona
Amb el suport d’Ajuntament de Barcelona
La comissió exposicions té definits ja els materials fotogràfics que volem exposar.
Però ens permetreu una mica d’emoció i suspens en la publicació de noms de les mateixes. Us convidem a seguir la informació que anirem publicant en diferents mitjans.
“La contemplació d’imatges úniques obra un ventall d’emocions desconegudes”
“Sempre diem que ara no es el moment, però no n’hi ha cap missió impossible”
La comissió de Relacions Externes té l’encàrrec de comunicar la celebració
del Centenari i aconseguir ajuts i suports de tota mena, a traves de contactes amb entitats, sponsors, particulars i patrocinis,
Aquesta comissió ha fet i fa nombroses reunions, com per exemple
Amb el Mnac, l’Ajuntament BCN, La Diputació, La Vanguardia, Laboratoris EGM, La Mallorquina, Barna Centre, el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica, La Fundació Vila-Casas, TV3 secció de documentals, editorials diverses i un llarg etc.
Encara que troben moltes dificultats la comissió no defalleix en la recerca de recursos externs i poder celebrar el Centenari com la nostra Entitat mereix!!!
Pere Josep Sánchez Romero
Comissionat del Centenari
afc.100.anys@gmail.com